fbpx
Chatbots

Cum să livrezi reclame prin chatbot-ul de Facebook Messenger fără să goneşti clienţii

În 2016, Facebook oferea companiilor posibilitatea de a trimite utilizatorilor mesaje cu promoţii. Odată ce utilizatorul iniţiază o discuţie pe Messenger, chatbot-ul poate fi folosit pentru a promova anumite oferte.

La nivel global a fost lansat şi Messenger Home Ads, ce permitea trimiterea de mesaje sponsorizate prin intermediul Messenger. Pentru că reclamele din news feed mai mult enervau utilizatorii, agențiile de publicitate s-au gândit ca le-ar fi mai uşor să intre în legătură cu potenţialii clienţi acolo unde sunt mai activi: pe Messenger.

Dacă încă nu ai încercat asta, o poţi face în Ads Manager: atunci când creezi o reclamă nouă, mergi în josul paginii până ajungi la opţiunea de lansare pe Messenger.

Iată câteva modalităţi prin care te poţi folosi de chatbot-uri pentru a creşte impactul reclamelor pe Facebook Messenger.

Conversaţiile dau naştere altor conversaţii

Retailer-ul Sephora a reuşit să-şi mărească rata de rezervări cu 11% după ce a lansat un chatbot Messenger care permite clienţilor să facă rezervări direct de pe Facebook. Iniţial, cei de la Sephora au făcut o campanie de cold traffic, adresată femeilor interesate de makeup şi cosmetice. Dar, în loc să trimită traficul obţinut către o pagină de web, aşa cum se obişnuieşte în marketingul online, reclama trimitea utilizatorii către o discuţie cu asistentul automat Sephora.

Mary Beth Laughton de la Digital, Sephora, spunea:

“La Sephora folosim inovaţia digitală pentru a încerca să ieşim în calea clientelor acolo unde ele îşi petrec cel mai mult timp, de aceea platforma Messenger ni s-a părut foarte utilă.”

Unul din principiile ratei de optimizare a conversiei este faptul că trebuie să uşurezi cât mai mult tranziţia de la utilizator la client plătitor. Poţi face asta reducând numărul de paşi pe care trebuie să îi facă utilizatorul. Ai mai putea micşora numărul de pagini care alcătuiesc procesul de cumpărare, sau să permiţi clienţilor să achiziţioneze produse fără să se înregistreze pe site.

În cazul Sephora, brandul duce lucrurile la alt nivel, permiţând conversia utilizatorilor fără să fie nevoie ca aceştia să viziteze site-ul. Asistentul chatbot Sephora a fost creat special pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor. După ce află locaţia utilizatorilor, în doar trei paşi chatbot-ul îi ajută să facă o rezervare la un magazin din apropiere. După ce utilizatorul alege cel mai apropiat magazin, acesta primeşte o listă cu nume şi date pentru programare.

Retargeting

Facebook oferă cel mai puternic sistem de retargeting din lume. Această formă de marketing îţi permite să reiei legătura cu cei care ţi-au vizitat site-ul dar nu au cumpărat nimic şi nici nu şi-au lăsat datele de contact. În mod normal aceşti utilizatori ar fi pierduţi, dar cu o campanie atentă de redirecționare vei putea ajunge la conversia acestora.

Pe Facebook poţi selecta publicul în funcţie de paginile vizitate de utilizatori. De multe ori, o persoană care ar putea fi clientul ideal pentru produsul tău, nu îl achiziţionează din lipsă de confort. Ai putea include o secţiune de “Intrebări frecvente” pe prima pagină şi să prezinţi câteva mărturii ale clienţilor mulţumiţi, dar uneori nu este suficient.

Cei care ţi-au vizitat pagina de prezentare a produselor sau serviciilor oferite sunt cei cu adevărat interesaţi de acestea. În Facebook Ads Manager îi poţi viza pe toţi cei care ţi-au vizitat pagina, apoi să-i excluzi pe cei ce au vizitat URL-ul paginii de la finalul achiziţiei (pentru a-i selecta doar pe cei ce nu au cumparat nimic). După ce ţi-ai găsit publicul ţintă, trimite-le o reclamă de retargeting Click-to Messenger. Iată cum arată reclama celor de la Digital Marketer adresată utilizatorilor care au vizitat magazinul fără să cumpere ceva:

Cei care apasă butonul “Trimite un mesaj” pot afla mai multe despre produse printr-o discuţie live cu un chatbot sau cu un reprezentant de vânzări.

La fel ca în exemplul Sephora, ar fi ideal ca utilizatorul să poată achiziţiona fără a parăsi platforma Facebook.

Filtrează potenţialii clienţi de calitate

Aşa cum bine ştii, nu toţi potenţialii clienţi sunt la fel de valoroşi. Spre deosebire de vânzătorii reali, chatbot-urile îţi permit să livrezi marketing personalizat la scară largă. Este totuşi de preferat să ai un om la îndemână dacă trebuie să livrezi conţinut educaţional personalizat, mai ales în cazul vânzărilor valoroase.

Prin reclamele Click-to Messenger, chatbot-urile şi reprezentanţii de vânzări pot lucra împreună pentru a filtra utilizatorii cu un potenţial real de a deveni clienţi.

Un chatbot poate întâmpina persoanele care apasă butonul de acţiune din reclama ta. Punând anumite întrebări, chatbot-ul determină dacă respondentului i se potrivesc produsele sau serviciile tale. Dacă se potrivesc, chatbot-ul va redirecţiona clientul către un angajat al companiei care să încheie vânzarea. Acest proces economiseste timp, astfel încât reprezentanţii de vânzări să nu mai irosească resurse preţioase pe utilizatorii care oricum nu ar fi ajuns clienţi.

Acestea au fost doar trei metode care exemplifică felul în care poţi face campanii pe Facebook folosind chatbot-urile Messenger. Utilizarea acestora este în urcare, cu peste 200.000 de chatbot-uri active pe platforma şi, pe măsură ce se măreşte numărul consumatorilor, va creşte şi numărul oportunităţilor.

Vezi aici costurile pentru implementarea și gestiunea unui Facebook ChatBot.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

Meniu

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.