fbpx
Facebook Messenger

Cum să foloseşti chatbot-urile pentru a genera potenţiali clienţi

Chatobt-urile au revoluţionat felul în care micile afaceri oferă servicii pentru clienţi. Unul din marile avantaje pe care afacerile le au folosind chatbot-urile este capacitatea acestora de a oferi suport 24 de ore din 24 cu zero costuri.

De fapt, majoritatea utilizatorilor preferă să folosească chatbot-urile pentru a comunica cu companiile, în locul folosirii unei aplicaţii. 37% dintre americani preferă să folosească chatbot-urile atunci când trebuie să obţină de urgenţă răspuns la o întrebare.

Tehnologia inteligenţei artificiale şi a chatboturilor a avansat destul de mult în ultimii ani. Ştiai că acum, cu ajutorul chatbot-urilor, poţi să generezi potenţiali clienţi, să-ţi măreşti lista de email-uri şi să creşti vânzările? Mai jos poţi afla cum.

Cum pot chatbot-urile să genereze noi potenţiali clienţi

La început, chatbot-urile erau doar o modalitate de petrecere a timpului liber. Printre primele versiuni de chatbot se afla ELIZA, creată de cei de la MIT în 1964 pentru a stimula conversaţiile. În ziua de azi, chatbot-urile sunt capabile de mai mult decât o discuţie.

Cele mai mari brand-uri şi companii folosesc chatbot-urile pentru a creşte vânzările şi pentru a îmbunătăţi serviciile pentru clienţi.

Chatbot-ul Starbucks Barista ajută utilizatorii să plaseze comenzi mai uşor.

ShopBot de la eBay ajută clienţii să găsească produsele şi să facă comenzi mai uşor.

Kik chatbot de la Sephora este încă un exemplu de folosire a chatbot-urilor pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor.

Pe lângă faptul că îmbunătăţesc serviciile şi relaţiile cu clienţii, chatbot-urile pot fi folosite şi pentru generarea de potenţiali clienţi. Iată câteva modalităţi pentru a începe:

  • Interacţionează cu ajutorul chatbot-urilor

Website-urile oricăror companii ar trebui să ofere suport pe chat live. Chiar şi unele dintre cele mai cunoscute bloguri au acum live chat, datorită chatbot-urilor.

Conversaţiile live pe chat îţi permit să interacţionezi instant cu vizitatorii site-ului tău, prin întrebări simple precum “Cu ce te pot ajuta?” sau “Ai vreo întrebare?”

Unele sisteme de live chat te ajută să interacţionezi cu clienţii, lansând automat o fereastră de chat pe parcursul oricărui pas făcut de aceştia pe site.

Cum te ajută acest lucru să generezi potenţiali clienţi? Închipuie-ţi că un vizitator care verifică pagina ta de preţuri deschide o fereastră de chat pentru a pune câteva întrebări. Chatbot-ul tău poate răspunde imediat.

Apoi, la finalul discuţiei, poţi oferi un formular care propune vizitatorului să îşi lase adresa de email pentru a primi reduceri la produse sau oferte speciale personalizate.

  • Atrage clienţii potenţiali cu ajutorul chatbot-urilor educaţionale

Unul dintre cel mai des întâlnite motive pentru a folosi chatbot-urile este educarea publicului. Multe site-uri şi companii folosesc chatbot-urile pentru a răspunde întrebărilor frecvente şi pentru a împărtăşi informaţii utile clienţilor.

Dacă ai un chatbot educativ, îl poţi folosi pentru a-ţi mări lista de email-uri, sugerând un upgrade de conţinut. De exemplu, pentru a ajuta oamenii să afle mai multe despre anumite subiecte, îi poţi informa despre următorul tău webinar, despre un eBook sau despre cursurile tale online.

De exemplu, compania de dulciuri Trolli foloseşte chatbot-ul Facebook Messenger pentru a promova activităţi distractive pentru utilizatori, dar şi pentru a anunţa oferte sau a face reclame produselor sale.

  • Ajută vizitatorii să ia decizia corectă

Mulţi dintre vizitatorii website-ului tău nu se vor descurca singuri să găsească produsul sau serviciile pe care le caută, ori preţul corect. Prin folosirea unui chatbot îi poţi ajuta să facă alegerile corecte doar punând câteva întrebări.

La finalul discuţiei li se poate cere adresa de email dacă doresc ca unul din membrii echipei tale să le ofere asistenţă în continuare.

Cu ajutorul unor aplicaţii precum LandbotZapier sau Google Sheets poţi aduna emailurile colectate de chatbot ca apoi să le exporţi într-o listă.

  • Foloseşte chatbot-uri care fac rezervări şi programări

Dacă ai un website care are o temă legată de hoteluri, călătorii, imobiliare, training sau sănătate, cel mai probabil ai deja un sistem de rezervări şi programări.

De ce să nu uşurezi procesul pentru clienţii tăi oferindu-le posibilitatea să îşi facă singuri rezervările cu ajutorul unui chatbot?

Exact cu acest lucru se ocupă Messenger chatbot-ul Expedia. Pentru a genera potenţiali clienţi dintr-o astfel de discuţie trebuie doar să ceri adresa de email a vizitatorilor pentru a confirma rezervarea sau programarea. Este foarte simplu.

  • Concluzia

Cea mai apreciată caracteristică pe care clienţii o caută la o companie este comoditatea. Datorită chatbot-urilor, chiar şi cele mai mici companii sau startup-uri îşi permit să răspundă instant la întrebări sau să ofere suport pentru clienţi 24 de ore din 24.

Folosind sfaturile de mai sus, poţi implementa propriul chatbot pentru a oferi servicii mai bune clienţilor tăi, dar şi pentru a genera mai eficient potenţiali clienţi, mărindu-ţi astfel afacerea.

Vezi aici costurile orientative pentru implementarea și gestiunea unui Facebook ChatBot.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

Meniu

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.