fbpx
Facebook Messenger

Messenger Marketing, următoarea frontieră în dezvoltarea afacerilor

O furtună perfectă a forţelor pieţei conduce către conturarea Messenger Marketing (marketingului pe Messenger) ca fiind următoarea frontieră pentru dezvoltarea afacerilor. Evoluţia serviciilor de mesagerie mobilă, împreună cu nivelul de saturaţie atins de celelalte canale de comunicare, conduc către migrarea consumatorilor şi a marketerilor către aplicaţiile de mesagerie.

Canalele tradiţionale de marketing, ca email-ul sau SMS-ul sunt vulnerabile în faţa campaniilor de spam. Utilizatorii au o posibilitate limitată de a controla cine le poate trimite mesaje, ceea ce duce la primirea unui număr exagerat de email-uri, un inbox supraîncărcat şi nervozitate. Într-un fel, email-ul şi SMS-ul au devenit victimele propriului lor succes. Din punctul de vedere al marketingului, această situaţie se traduce printr-un număr mai mic al mesajelor deschise şi citite şi un nivel chiar şi mai mic al ratei de clic (CTR).

Pe de altă parte, aplicaţiile de mesagerie oferă utilizatorilor un nivel mai mare de control asupra expeditorilor. Companiile au nevoie de permisiunea utilizatorilor pentru a comunica cu aceştia; utilizatorii pot opta oricând să primească mesaje sau să nu mai primească. Deşi la prima vedere poate părea ca fiind o barieră pentru marketeri, de fapt funcţionează bine pentru majoritatea companiilor. Spammerii sunt excluşi din ecosistem, ceea ce duce la primirea unui număr mai mic de mesaje. Această situaţie se traduce printr-un număr mai mare al mesajelor deschise şi citite şi un nivel mai mare al ratei de clic (CTR). Studiile arată că aplicaţiile de mesagerie au o rată de clic şi o rată a mesajelor deschise şi citite de până la 10 ori mai mare decât a celei oferite de email sau SMS.

Aplicaţiile de mesagerie sunt foarte populare. Odată cu dezvoltarea dispozitivelor mobile, utilizarea aplicaţiilor de mesagerie a crescut în mod extraordinar, depăşind chiar şi social media. Aplicaţiile de mesagerie sunt cele mai folosite funcţii ale dispozitivelor mobile. Dacă consumatorii pot să comunice cu prietenii şi familia prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie, aceştia se aşteaptă să poată comunica şi cu companiile şi brandurle în acelaşi mod. Aplicaţiile de mesagerie le dau posibilitatea marketerilor să vină în întâmpinarea consumatorilor pe terenul lor. Aplicaţiile de mesagerie sunt diferite, în funcţie de geografie sau context, dar aplicaţii ca Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat, Line, Slack, Skype, Telegram etc. sunt toate canale de comunicare viabile, ajutând companiile să interacţioneze cu clienţii lor. De fapt, toate acestea au adăugat recent posibilitatea de a comunica între companii şi consumatori.

Messenger Marketing este concis şi atrăgător.

În locul unui newsletter lung primit pe email, utilizatorii primesc un mesaj scurt, aproape ca un tweet. Consumatorii, în general, s-au obişnuit cu mesaje mai scurte şi la obiect şi se aşteaptă la acelaşi lucru şi de la comunicarea cu companiile. Atenţia are o durată mai scurtă, iar Messenger Marketing se foloseşte de această tendinţă, pentru a livra mesaje mai interesante.

Messenger Marketing este conversaţional.

În loc să trimită un mesaj simplu sau o notificare, brandul poate efectiv să înceapă o conversaţie cu utilizatorii. Aceştia pot adresa întrebări legate de oferte şi pot primi răspunsuri exacte, instantaneu. Messenger Marketing poate folosi chatbot-uri care transformă întreaga experienţă, făcând-o mai naturală şi mai interesantă pentru utilizatori. Chatbot-urile ajută marketerii să personalizeze profund experienţa utilizatorilor – este ca şi cum ar avea o conversaţie privată cu fiecare consumator. Tonul este foarte important, astfel încât clientul să simtă că ia parte la conversaţie şi nu este doar destinatarul unor mesaje.

Marketerii care vor să folosească aplicaţiile de mesagerie trebuie să se concentreze pe regula celor 3 “C”: Comunităţi, Campanii şi Conversaţii. Marketerii au nevoie în primul rând de permisiunea utilizatorilor pentru a trimite mesaje şi a crea o comunitate de abonaţi. Această permisiune poate fi obţinută cu ajutorul linkurilor integrate în canalele de marketing deja existente, ca website-urile, reclamele digitale, paginile de social media sau chiar afişele sau broşurile. Apoi marketerii pot lansa campanii pentru a interacţiona cu aceşti clienţi. Campaniile pot lua forma unor activităţi de promovare specifică sau pot fi activităţi care se desfăşoară permanent. Marketerii pot de asemenea să configureze profilul utilizatorilor pentru a optimiza campaniile viitoare. În cele din urmă, fiecare mesaj trimis nu este sfârşitul unei campanii, ci de fapt începutul unei conversaţii. Aceste mesaje pot include elemente interactive, care să permită utilizatorilor să afle mai multe informaţii, cu ajutorul chatbot-urilor bazate pe inteligenţă artificială.

Marketingul realizat prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie este noua frontieră, dar acesta este deja pe punctul de a deveni unul dintre cele mai semnificative canale de marketing. Are capacitatea de a genera mai multe rezultate, fără a fi supraîncărcat de spam, spre deosebire de email sau SMS. Marketerii ar trebui să înceapă să se concentreze pe marketingul realizat prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie chiar acum – recompensele vor fi numeroase pentru cei care fac această trecere devreme.

Vezi aici costurile orientative pentru implementarea și gestiunea unui Facebook ChatBot.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

 

Meniu

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.