fbpx
Facebook Messenger

Messenger Marketing vs. Email Marketing

Marketing-ul online devine tot mai dur. Competiţia este feroce şi uneori pare că trebuie să lupţi cu înverşunare pentru fiecare client nou.

Acest lucru poate deveni frustrant. Dacă eşti în căutarea unui avantaj în faţa competitorilor sau cauţi un nou canal de comunicare care să nu fie suprasaturat de comercianţi, ai noroc!

Facebook Messenger este pregătit ca în următorii ani să devină canalul de marketing numărul 1 în lume. Iar companiile care vor adopta de la început acest canal cu o dezvoltare extrem de rapidă vor avea un avantaj solid faţă de competitori.

Dacă vrei să ieşi câştigător în timp ce lumea trece de la email la aplicaţii de mesagerie, acest articol este pentru tine. Citeşte în continuare pentru a afla de ce aplicaţiile de mesagerie au atât de mult succes, de ce vor continua să crească şi cum ar trebui să le foloseşti pentru a-ţi dezvolta afacerea.

Comunicarea se schimbă

Felul în care oamenii comunică trece prin schimbări majore.

De exemplu, putem compara felul în care comunicăm în ziua de astăzi cu felul in în care o făceam acum zece sau cincisprezece ani. Dacă eşti ca majoritatea oamenilor, cu siguranţă ai trecut de la email şi apeluri telefonice la SMS şi aplicaţii de mesagerie.

Ca toţi ceilalţi, probabil preferi modalitatea de comunicare cea mai convenabilă, rapidă şi accesibilă. Fiindcă majoritatea folosim smartphone-ul pe post de computer (şi ca principală sursă de contact cu ceilalţi), preferăm modalitatea de comunicare cea mai uşor de utilizat pe telefon.

Aplicaţiile de mesagerie sunt soluţia perfectă, fiind rapide şi intuitive. Răspunsurile primite sunt scurte si uşor de citit. Şi ne place să le folosim!

Acestea sunt doar câteva din motivele pentru care aplicaţiile de mesagerie au devenit atât de apreciate în ziua de azi. Ele reprezintă canalul de comunicare ideal pentru companiile care încearcă să îşi dezvolte afacerea şi să atragă mai mulţi clienţi.

Ce este Messenger Marketing şi de ce este important?

Termenul se referă la folosirea unei aplicaţii de mesagerie pentru campaniile de marketing.

În Messenger ChatBot poţi crea liste de abonați la newsletter cărora să le menţii interesul trimiţându-le conţinut publicitar sau răspunzându-le la întrebări instant și automat, ca într-un final să-i poţi converti în clienţi noi.

Conceptual, se aseamănă cu marketing-ul pe email. Dar în practică, Messenger Marketing funcţionează diferit. Conversaţia ocupă un rol mai important – prin Messenger Marketing clienţii vor discuţii unu la unu, pe când emailurile trimit doar comunicări în masă. Spre deosebire de email, unde ratele de deschidere şi de click sunt în declin de la an la an, Messenger Marketing este în continuă dezvoltare.

O dezvoltare foarte rapidă

Iată de ce:

1. Rata interacţiunii este mare

În anul 2016, un raport din Statista compara ratele de deschidere si de click pentru diferite tipuri de email. Rezultatul acestei cercetări este faptul că, în medie, rata de deschidere a email-ului este între 5,9% – 18,8%, iar rata de click este de 0,4% – 2,1%. Prin comparaţie, faptul că Messenger Marketing are o rată de deschidere de cel putin 80% şi o rată de click de peste 30% arată potenţialul acestui mediu de marketing.

Sunt mai multe şanse ca un utilizator să deschidă şi să acceseze link-urile primite printr-o aplicaţie de mesagerie decât prin email. Iar acest lucru este în beneficiul companiilor care doresc să interacţioneze cu potenţialii clienţi online.

2. Aplicaţiile de mesagerie produc mai puţină fricțiune decât email-urile

Unul din avantajele aplicaţiilor de mesagerie este că acestea oferă utilizatorului o experienţă fără sincope şi fără prea multă bătaie de cap.

Spre deosebire de aceste aplicaţii, emailul implică ceva mai multă agitaţie.

În primul rând, este suficient să te uiţi la inbox ca să te apuce anxietatea. Dacă eşti ca majoritatea lumii, probabil inbox-ul tău conţine câteva zeci sau chiar mii de mesaje necitite. E insuportabil să vezi toate aceste lucruri “neterminate”, mai ales când realizezi că ţi-ar lua ore întregi să sortezi şi să organizezi toate acele mesaje necitite.

În al doilea rând, email-ul atrage după sine ameninţări ca spam-ul şi viruşii. Zilnic suntem bombardaţi cu email-uri nedorite şi cu toţii ştim pe cineva care a luat un virus deschizând un email aparent inofensiv. Din acest motiv, încrederea în marketing-ul prin email este într-un declin constant.

În cele din urmă, ia în considerare şi câtă muncă înseamnă să deschizi, să citeşti şi să interacţionezi prin email. De obicei email-urile conţin mult text care poate fi mai mult sau mai puţin adaptat dispozitivului de pe care îl citeşti.

Ai citit vreodată pe telefonul mobil un email care nu era optimizat pentru acest device?

E neplăcut de citit… dar chiar şi companii mari precum FedEx pot face această greşeală. Textul este extrem de mic, iar uneori eşti nevoit să derulezi pagina înainte şi înapoi fiindcă nu poţi vedea textul complet.

Aplicaţiile de mesagerie sunt mai puţin agasante, aşa că ne-a fost mai uşor să ne obişunim cu ele. Ne simţim mai confortabil să le folosim. Mesajele primite prin aplicaţii sunt scurte şi uşor de citit, fiind deja formatate pentru a arăta bine.

3. Aplicaţiile de mesagerie sunt mai uşor de folosit în marketing decât SMS-urile

Pentru că email-ul nu mai este un canal de marketing atât de atractiv, te-ai putea întreba de ce nu ne îndreptăm spre marketing-ul prin SMS în locul aplicaţiilor.

Problema cu SMS-urile este că nu sunt potrivite pentru marketing. Cine s-a înscris vreodată pe o listă de SMS-uri ştie bine că acestea conţin doar strictul necesar. Posibilitatea de inserare a unor imagini sau videoclipuri este limitată. Nu poţi adăuga text cu hyperlink, ceea ce înseamnă că orice URL inclus în mesaj va fi lung şi inestetic. Nu poţi nici măcar să adaugi butoane sau alte elemente care îndeamnă utilizatorul să facă o anumită acţiune.

Pe scurt, marketing-ul prin SMS este urât.

În plus, poate costa destul de mult, mai ales atunci când unii utilizatori plătesc pentru fiecare mesaj primit.

Acestea sunt câteva din motivele pentru care SMS marketing nu a luat cu adevarat amploare, şi pentru care Messenger Marketing oferă mai multe oportunităţi comercianţilor.

4. Aplicaţiile de mesagerie sunt mai personale

Spre deosebire de publicitatea clasică, aplicaţiile de mesagerie sunt mult mai personale şi interactive.

Cam toate canalele de publicitate tradiţională – TV, poştă, email, print, radio, etc – implică comunicarea într-un singur sens. Compania îţi comunică ceva, iar acest lucru nu prea poate fi personalizat.

Messenger Marketing schimbă acest lucru.

Odată cu apariţia chatbot marketing, mesajele pe care le primeşti pot fi personalizate în funcţie de link-urile pe care le accesezi pe măsură ce citeşti mesajele. În orice moment poţi scrie un mesaj companiei pentru a primi un răspuns direct de la un reprezentant servicii clienţi.

Acest lucru adaugă elementul personal comunicării prin aplicaţiile de mesagerie. Este un drum cu două sensuri, aşa cum ar trebui să fie comunicarea. Chiar mai important, acesta este genul de comunicare pe care lumea începe să îl aştepte de la companiile de la care cumpără.

5. Aplicaţiile de mesagerie se dezvoltă rapid

Aproape în fiecare ţară din lume, cea mai folosită aplicaţie este una de mesagerie. De ceva vreme au devenit omniprezente. Încă din anul 2015, aplicaţiile de mesagerie au surclasat reţelele de socializare în ceea ce priveşte utilizatorii activi lunari.

În America de Nord, Facebook Messenger este cea mai folosită aplicaţie, în timp ce WhatsApp (deţinută tot de Facebook) conduce în Europa. În China, WeChat este câştigătorul. Indiferent despre ce aplicaţie vorbim, este clar faptul că aplicaţiile de mesagerie sunt canalul de comunicare preferat prin care lumea îşi contactează prietenii şi familia.

De ce Facebook Messenger?

Cu atât de multe aplicaţii de mesagerie, de ce ar trebui să te concentrezi pe Facebook Messenger ca principală aplicaţie de Messenger Marketing?

Iată câteva motive:

În primul rând, Facebook Messenger are cei mai mulţi utilizatori. Cu peste 1,3 miliarde de utilizatori activi lunar doar in SUA şi Canada, Facebook Messenger are un impact organic mare.

În al doilea rând, chiar cu acest scop al atragerii de utilizatori, Facebook testează si extinde capacităţile aplicaţiei de Messenger. Spre deosebire de Whatsapp, care este încă destul de minimalist (mai aproape de SMS), Messenger are capacitatea de a crea chatbots automaţi, de a folosi imagini, conţinut video, galerii foto, butoane care încurajează diferite acţiuni şi multe altele. Toate aceste caracteristici fac ca Facebook Messenger să fie aplicaţia ideală pentru comercianţii şi companiile care doresc să-şi dezvolte afacerile prin Messenger Marketing.

Cum să îţi dezvolţi afacerea cu ajutorul Messenger Marketing

Acum că ai aflat mai multe despre Messenger Marketing, putem discuta mai în detaliu despre cum poţi folosi acest canal de marketing pentru a atrage noi clienţi sau potenţiali clienţi.

Mai întâi vom discuta despre principiile generale ale Messenger Marketing.

Cum să atragi abonaţi Facebook Messenger

Dacă ar fi să compari Messenger Marketing cu Email Marketing, este mult mai simplu şi uşor să obţii abonaţi pe Messenger. Spre deosebire de email, procesul de înregistrare pe Messenger este mai simplu.

Pentru ca cineva să fie adăugat listei tale, este suficient să trimită un mesaj paginii tale de Facebook. Asta-i tot. Nu este nevoie să-şi scrie detaliile de contact sau să trimită vreo confirmare. Tot ce trebuie să facă este sa îţi trimită un mesaj.

Destul de simplu, nu-i aşa?

Aşa arată o reclamă pe Facebook care îndeamnă utilizatorii să trimită un mesaj. Dacă vezi această reclamă in newsfeed, apeşi butonul şi trimiţi companiei un mesaj, eşti automat adăugat listei de abonați a acesteia:

Totodată, noi își putem adăuga pe website un buton “Trimite un mesaj” – permiţând vizitatorilor să fie înscrişi pe listă direct din postarea de pe blog:

Iată şi un exemplu de postare ce conţine elemente prin care utilizatorii sunt îndemnaţi să facă un anumit lucru. În exemplu de mai jos, textul invită oamenii să lase un comentariu paginii dacă vor să primească un ghid gratuit.

Cei ce aleg să trimită un mesaj vor primi un răspuns automat ca acesta:

Trimite mesaje abonaţilor

Acum că ai făcut rost de abonaţi urmează să le trimiţi mesaje.

Poţi folosi strategiile de Email Marketing ca referinţă. Atunci când trimiţi mesaje prin Email Marketing ai două opţiuni:

  • Trimiţi un singur mesaj
  • Setezi un program de răspunsuri automate

Acelaşi lucru se poate aplica şi cu Messenger Marketing. Poţi trimite un mesaj întregii liste (sau unor segmente mai mici din listă) sau poţi seta mesaje automate care să răspundă în funcţie de anumite cuvinte cheie. Toate aceste mesaje automate cumulate ce oferă utilizatorilor o experienţă interactivă alcătuiesc ceea ce numin “chatbot”.

Automatizează marketingul prin Messenger cu chatbot-uri

Chatbot-ul trimite utilizatorilor conţinut automat, în funcţie de acţiunile pe care aceştia le fac. Astfel, spre deosebire de răspunsurile automate pe email, răspunsurile chatbot folosesc logica pentru a personaliza răspunsurile. În loc să trimită acelaşi mesaj tuturor, chatbot-urile vor avea meniuri de opţiuni precum:

Acest meniu permite utilizatorului să aleagă ce informaţie să primească, astfel încât să vadă doar mesaje ce conţin subiecte care îl interesează. Acesta ar fi un alt motiv pentru care Messenger Marketing are o rată de interacţiune atât de ridicată.

Pentru mai multe informații despre implementarea unui Chatbot pe pagina dvs. de Facebook și crearea unor campanii de Marketing în Messenger, vă rugăm să ne contactați.

Vezi aici costurile pentru implementarea și gestiunea unui Facebook ChatBot.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

Meniu

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.