fbpx
Facebook Messenger

Noile reguli ale Facebook Messenger ar putea să-ţi compromită strategiile de marketing

În fiecare an apar tactici noi de marketing care vor să “revoluţioneze” sistemul şi, în fiecare an, 95% dintre acestea se pierd în obscuritate înainte de a avea un impact real.

Cu toate acestea, ultimele tendinţe în domeniul marketing-ului pe Messenger, comerţul conversaţional şi chatbot-urile, nu fac parte din acele 95% care dispar înainte de a se consolida. Messenger Marketing deja influenţează pozitiv vânzările online, iar comerţul electronic este unul dintre puţinele domenii unde acesta se potriveşte perfect.

Nu trebuie decât să te uiţi la ratele de interacţiune şi la randamentele investiţiilor pentru a vedea de ce lumea este atât de entuziasmată.

Ratele de interacţiune şi conversiile nu doar că au crescut cu câteva procente datorită reclamelor sau emailurilor mai eficiente: acest nou canal de interacţiune poate genera un flux de venituri separat pentru afacerea ta, oferind posibilitatea unor câştiguri impresionante.

Dintre toate platformele pe care le poţi folosi, cea care domină piaţa de la distanţă este Facebook Messenger.

De ce este Facebook cel mai mare jucător în domeniul marketing-ului pe Messenger

În prezent, Facebook Messenger are 1.3 miliarde de utilizatori.

Cu toate că WhatsApp are mai mulţi utilizatori şi Intercom sau Drift au opţiuni de segmentare a audienţei şi de targetare eficiente, acestea nu pot concura cu Facebook Messenger; iată de ce:

Intercom, Drift, Zendesk sau alte platforme sunt excelente pentru a oferi suport pe site şi pentru a forma baza secţiunilor tale de Întrebări frecvente. Totuşi, ele sunt deficitare atunci când vorbim de sistemele de chat: după ce ai obţinut detaliile unui utilizator, revii la comunicarea tradiţională prin email. Începi relaţia cu utilizatorii prin intermediul celui mai avansat canal de comunicare, din punct de vedere al interacţiunii, apoi te întorci la folosirea comunicării tradiţionale prin email, pe care încerci să o depăşeşti. Există un decalaj care nu îţi permite să foloseşti chatul pentru a reiniţializa contactul cu utilizatorii inactivi şi să îi atragi din nou pe site-ul tău.

Această posibilitate este oferită de Facebook Messenger. Nu doar că poţi să foloseşti chat-ul pe propriul site, dar poţi apoi să ţii legătura cu utilizatorii, după ce ţi-au vizitat site-ul.

Messenger reprezintă un canal de comunicare pe care lumea îl poate accesa oricând şi oriunde. Fiecare mesaj face ca telefonul clientului tău să vibreze sau să sune, anunţând că a apărut ceva ce vrei ca ei să vadă.

Pe parcursul anului trecut, lumea a încercat tot felul de stratageme pentru a beneficia la maxim de platformă, dar în curând Facebook va schimba unele dintre opţiunile disponibile şi e bine să afli ce va înseamna asta pentru tine.

Schimbări iminente ale Facebook care ar putea să-ţi distrugă strategiile de marketing pe Messenger

La sfârşitul acestui an, Facebook va schimba politica referitoare la permisiunile necesare pentru a trimite mesaje către utilizatori.

În acest moment, permisiunile sunt inerente serviciului pe care-l foloseşti. Servicii ca Manychat, Recart sau Mobile Monkey sunt cele care trebuie să se asigure că totul e legal. Dar de la începutul lui 2019, aceste permisiuni se vor muta la nivelul Paginii.

Asta înseamnă că tu, ca reprezentant al Paginii afacerii tale, va trebui să soliciţi permisiunea pentru a trimite mesaje utilizatorilor referitoare la abonare.

Practic, ce se va schimba?

Cum te va afecta pe tine

Primul lucru la care trebuie să ne uităm este tipul de mesaje pe care le poţi trimite: privind de la cel mai înalt nivel, sunt două tipuri.

Primul este mesajul standard, cu care eşti probabil cel mai familiarizat. Acesta are o fereastră de 24 de ore care îţi permite în principiu să trimiţi orice doreşti.

După ce cineva a interacţionat cu brand-ul tău prin Messenger, ai la dispoziţie 24 de ore să-i trimiţi mesaje promoţionale.

Cu toate acestea, după terminarea celor 24 de ore, intri în categoria mesajelor pe bază de abonare, legate direct de permisiunile Paginii tale.

Dacă ai permisiunea de a trimite mesaje pe bază de abonare, ele se vor încadra într-unul dintre următoarele trei tipuri: Noutăţi, Productivitate sau Indicatori personali.

Orice nu intră în cele trei categorii, nu este permis şi poţi avea probleme cu Facebook: s-ar putea să ţi se interzică folosirea platformei Messenger.

Dacă depinzi de mesajele pe bază de abonare pentru a atrage din nou utilizatorii, în afara ferestrei de 24 de ore, ai două opţiuni:

  1. Foloseşte-te de mesajele sponsorizate (vei plăti pentru trimiterea lor, ceea ce îţi va afecta, evident, marjele de profit).
  2. Solicită permisiunile necesare şi foloseşte mesajele pe bază de abonare, ceea ce va reseta acea fereastră de 24 de ore în care poţi trimite oferte, promoții sau noutăți comerciale relevante.

Cum să soliciţi acordarea permisiunii pentru a trimite mesaje

Apasă pe butonul ‘Setări” în colţul din dreapta, sus al Paginii tale.

După ce apare pagina cu ‘Opţiuni’, deschide meniul platformei Messenger.

În partea de jos a paginii vei găsi opţiunea de acordare a permisiunii pentru a trimite mesaje.

Apasă butonul albastru “Solicită” şi vei ajunge la un formular cu întrebări.

Aici trebuie să fii atent. Fiecare solicitare este analizată individual, în acest moment. Nu ai cum să păcăleşti sistemul în acest caz. Cea mai bună opţiune este să ai o strategie care nu încalcă regulile.

Atunci când vorbim de comerţul electronic, se recomandă selectarea opţiunii ‘Noutăţi”. Apoi poţi oferi câteva detalii adiţionale despre ce fel de noutăţi vei furniza şi asigură-te că e clar că nu vor fi promoţionale.

Două observaţii care nu sunt confirmate încă:

  • Nu e recomandat să incluzi link-uri directe către website-ul tău sau încurajări de a-l vizita.
  • Tipul de notăţi pe care le vei furniza are un impact în aprobarea sau respingerea solicitării: dacă acestea sunt legate direct de suscitarea interesului asupra unui produs, mesajul poate fi considerat ca fiind prea promoţional.

Dacă solicitarea e respinsă, nu e sfârşitul lumii. Vei primi un mesaj în care ţi se comunică motivul respingerii şi poţi încerca din nou.

Dacă selectezi link-urile disponibile, poţi afla mai multe detalii.

Pe ce ar trebui să te concentrezi în acest moment

Această schimbare va intra în vigoare la sfârşitul anului, aşa că ai încă destul timp să îţi clarifici strategia. Dar, cu cât o vei face mai repede, cu atât va fi mai uşoară tranziţia. Iată pe ce ar trebui să te concentrezi în acest moment:

  1. Îndreaptă-ţi preocuparea şi atenţia asupra strategiei pe care o vei implementa pentru mesajele pe bază de abonare şi asupra felului în care vei obţine o rată a interacţiunii mai mare, resetând acea fereastră de 24 de ore.
  2. Perfecţionează practicile deja existente pentru a maximiza eficienţa ferestrei de 24 de ore.

Noile reguli ale Facebook vor schimba câteva elemente cu care te-ai obişnuit, dar nu vei fi nevoit să îţi modifici drastic strategia globală. Noi te putem ajuta să-ți actualizezi elementele principale și să respecți regulile Facebook pentru a nu avea probleme de blocaj.

Nu ezita să ne contactezi în orice moment:

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

Meniu

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.